Re: java/jdk13

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 21 Oct 2003 - 09:42:04 CEST

Date: Tue, 21 Oct 2003 09:42:04 +0200
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: java/jdk13

On Mon, Oct 20, 2003 at 11:42:22PM +0200, Preben Traerup wrote:
> Jeg er ved at installere java som beskrevet i handbook
> kapitel 15.2.2 Mozilla, Java?, and Macromedia® Flash?
>
> men jeg bailer ud på følgende besked:
> powercow# make install
> ===> Building for jdk-1.3.1p8_2
> # Start of jdk build
> i386 Build started: 1.3.1-p8-root-031020-23:31
> ERROR: Your BOOTDIR environment variable does not point
> to a valid Java 2 SDK for bootstrapping this build.
> A Java 2 SDK 1.3.1 build must be bootstrapped against any
> 1.3 build. Please update your ALT_BOOTDIR setting, or
> just unset it, and start your build again.

> [...]

Ahemmm... du skal bruge et oversætter (compiler) for at bygge en oversætter.
Altså du skal have et jdk installeret for at kunne lave freebsd's native jdk.

Jeg ville dog mene at porten havde en afhængighed af linux-jdk eller lign.
som den burde spørge efter.

Jeg vil foreslå at du installerer linux-jdk og prøver igen.

Sven