Re: lagring og FreeBSD

From: Lars Josephsen (none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 01 Oct 2003 - 12:36:00 CEST

Date: Wed, 1 Oct 2003 12:36:00 +0200
From: Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: lagring og FreeBSD

On Wed, Oct 01, 2003 at 11:05:23AM +0200, Claus Guttesen wrote:
> Hej.
>
> Vi skal snart udvide vores disk-plads. Pt. har vi
> nogle IDE->SCSI RAID fra MicroStorage koblet mod en
> RedHat server. Vi er på udkig efter et RAID på 2-4 TB.
>
> Er der nogen som kender et tilsvarende RAID-oplæg som
> spiller 100 % med FreeBSD, incl. SCSI-kortet som skal
> sættes i serveren?

Så længe du har en ekstern IDE->SCSI RAID boks, så skal du
vel bare have et almindeligt SCSI kort i FreeBSD maskinen.

Vi har selv en G-Force fra sct:
http://www.sct.dk/ProductZoom.asp?gid=G-Force
med 8 styk 75GB 75GXP IBM diske sat på en FreeBSD maskine
med et Adaptec SCSI RAID Card 3400S. Grunden til at vi har et
RAID kort er at maskinen booter fra to spejlede SCSI diske.

> Hvor mange sådanne SCSI-kort kan evt. sættes i
> serveren?

Hvor mange PCI slots har du?

> Hvis der var en grænseflade som gjorde at det gik
> 1-2-3, er det heller ikke at foragte.

Grænseflade til hvad? RAID opsætningen af den eksterne boks
foregår vel på boksen.

Jeg har en mistanke om at jeg ikke helt har forstået hvad du
leder efter. Jeg må nok give influenzaen skylden for mine
manglende kognitive evner.

M.v.h.

Lars

--
Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk> LJ667-DK
System Administrator, Department of Mathematics and Physics