Re: FreerBSD - AMD64 Dual Opteron

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Nov 2003 - 18:02:57 CET

Date: Thu, 27 Nov 2003 18:02:57 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreerBSD - AMD64 Dual Opteron

On Thu, Nov 27, 2003 at 05:51:22PM +0100, Michael wrote:

> Nogen der har erfariner med Opteron og FreeBSD?
>
> Har en testboks med Dual Opteron 246, 4 gig ram, dual gig-NIC m.m.
>
> Prøvede en version 5.1 som crashede hvér gang den skulle starte
> Broadcom 5704 NIC
>
> Så hentede jeg en 5.2 som kunne installeres, men efter et par timer
> (uden load) stod der en kryptisk besked på skærmen og det eneste der
> var på skærmen var
>
> db>
>
> (en slags debug mode????)

Den crashede - uden resten, er det umuligt at sige hvorfor.

> Nogen der evt. har erfaring med AMD64 i andre *bsd miljøer? Kan det
> overhovedet køre, eller skal vi vende ansigtet imod SuSe eller RedHat?
> :o(

FreeBSD/amd64 er ret nyt, specielt er SMP support meget nyt, det blev
supporteret inden for de seneste 2-3 uger.

Det sagt, saa har FreeBSD projektet en dual Opteron som koerer SMP, og
den har ikke crashet for nyligt.

Koerer du med de nyeste sources ? Har du SMP enablet ?

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.