SSLv3 i Konqueror, Firebird mm. og FreeBSD

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 26 Nov 2003 - 15:11:07 CET

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: SSLv3 i Konqueror, Firebird mm. og FreeBSD
Date: Wed, 26 Nov 2003 15:11:07 +0100

Hej

Jeg har nogle problemer med at kommunikere med websites, som kræver
kryptering.

Jeg er lige skiftet til jyske bank, og de har jo ry for at virke på stort set
alle platforme. Men jeg kunne ikke få det til at virke førend jeg slog SSLv3
fra.

I dag har jeg så fået min forskudsopgørelse og ville bruge deres
TastSelv-service. De ville ikke lukke mig ind førend jeg havde aktiveret
SSLv3, hvilket så bare betød at jeg slet ikke kunne forbinde (Firebird melder
så Error -12227 her).

Jeg har tidligere haft problemer med min gamle netbank (BEC slam), hvor jeg
fik samme fejl.

Sjovt nok har Firebird under Windows ingen problemer med BEC, TastSelv osv..
Så hvad er det med SSLv3 på FreeBSD og er det muligt at løse problemet?

Mvh
Bjarne