Re: use.perl port (fejl i 5.1?)

From: Simon L. Nielsen (none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 23 Nov 2003 - 19:30:27 CET

Date: Sun, 23 Nov 2003 19:30:27 +0100
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--FreeBSD.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: use.perl port (fejl i 5.1?)

On 2003.11.23 19:06:40 +0100, madsen999@mailme.dk wrote:
> Har installeret Perl 5.8.2 via ports, og oplyver nu denne besynderlige fejl:
>
> # use.perl port
> ident error: /usr/bin/perl5: No such file or directory
>
> #use.perl system
> ident error: /usr/bin/perl5: No such file or directory

Jeg ved ikke lige hvorfor den kommer med den fejl, men FreeBSD 5.X har
ikke perl i base systemmet, så du har ikke rigtig noget at bruge
'use.perl system' til.

På min 5.1-RELEASE med Perl 5.6.1 er perl i /usr/bin bare symlinks, men
jeg er ikke helt sikker på hvordan de er kommet der, men jeg vil tro der
er perl porten der har oprettet dem. Du kan evt prøve at oprette perl5
symlinket manuelt hvis det er et problem det ikke findes.

[simon@eddie:~] ls -l /usr/bin/perl*
lrwxr-xr-x 1 root wheel 19 May 9 2003 /usr/bin/perl@ -> /usr/local/bin/perl
lrwxr-xr-x 1 root wheel 19 Nov 7 17:45 /usr/bin/perl5@ -> /usr/local/bin/perl
lrwxr-xr-x 1 root wheel 19 Nov 7 17:45 /usr/bin/perl5.6.1@ -> /usr/local/bin/perl