Re: Embedded BSD

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Nov 2003 - 19:54:35 CET

Date: Tue, 18 Nov 2003 19:54:35 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Embedded BSD

Jens Fallesen wrote:
> Jeg har jo set en masse interesse for Soekris-maskiner her på listen, og
> jeg har da også selv rodet lidt med dem. Men hvad bruger folk dem egentlig
> til?

Jeg bruger en 4501 som router/firewall.

Jeg bruger en mini-udgave at OpenBSD (fylder ca. 29MB). Jeg startede med
en normal OpenBSD installation, og slettede så det jeg ikke skulle
bruge. Desuden er disken mounted read-only og /tmp og /var er RAM-diske.
Jeg lavede bare lidt rettelser i /etc/rc og /etc/fstab for at få det til
at køre...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen