Re: Compaq/HP smartarray status

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 18 Nov 2003 - 11:30:12 CET

Date: Tue, 18 Nov 2003 11:30:12 +0100 (CET)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Compaq/HP smartarray status

On Tue, 18 Nov 2003, Anders Dyekjaer Hansen wrote:

> Der må være nogen af jer derude som også kører FreeBSD eller Linux på
> Compaq/HP Proliant servere.

Vi har FreeBSD i forskellige versioner kørende på en 3-4 Proliant-servere
med SmartArray.

> Hvordan monitorerer i jeres Compaq smartarray(RAID) controllere der sidder
> i disse servere?

I vores tilfælde en quick & dirty-løsning, hvor der reageres på
forekomster af syslog-events omkring ciss-devices. Så får jeg en alarm,
hvis en disk står af (eller pludselig bliver taget ud, som jeg oplevede
her forleden).

Måske ikke elegant, men det fungerer til vores behov.

--
Jens