Memory leak?

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 11 Nov 2003 - 18:41:17 CET

Date: Tue, 11 Nov 2003 18:41:17 +0100
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Memory leak?

Hej

Jeg har en FreeBSD boks som efter en reboot har følgende fra en top:

Mem: 33M Active, 14M Inact, 26M Wired, 32K Cache, 13M Buf, 931M Free

Efter et par uger ser den så sådan ud:

Mem: 295M Active, 493M Inact, 132M Wired, 30M Cache, 112M Buf, 53M Free

Hvis jeg tæller sammen fra en ps -aux synes jeg ikke jeg kan finde de
295 mb active.

Nogen der kan forklare hvad dette betyder på godt dansk?

Active: number of pages active
Inact: number of pages inactive
Wired: number of pages wired down, including cached file data pages
Cache: number of pages used for VM-level disk caching
Buf: number of pages used for BIO-level disk caching
Free: number of pages free
Total: total available swap usage
Free: total free swap usage

/ morten