Re: OpenBSD og bl.a. trafficshaping

From: Lars Josephsen (hunter@dina.kvl.dk)
Date: Fri 07 Nov 2003 - 12:03:48 CET

Date: Fri, 7 Nov 2003 12:03:48 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: OpenBSD og bl.a. trafficshaping
From: hunter@dina.kvl.dk (Lars Josephsen)

On Wed, Nov 05, 2003 at 10:39:49PM +0100, Bo Jacobsen wrote:

> Du skulle vel ikke have lidt mere præcis information, så man kan få en fornemmelse
> af hvormeget nedetid vi egentlig taler om.

Jeg ovevågede dem med Big Brother, men efterhånden som jeg
udelukkede de forskellige mirrors, p.g.a. for lav oppetid, så
slettede jeg de relevante logfiler.

Her er som jeg husker det:
.no er nede det meste af tiden.
.se er næsten lige så slem.
.be og .nl er vist lidt bedre end .se.
.cz er ikke helt dårlig.
.de er bedst.

Du kan få lidt statistik her:
http://www.dina.kvl.dk/cgi-bin/bb-hist.sh?HISTFILE=anoncvs%2Cde%2Copenbsd%2Corg.conn&ENTRIES=50

Det viser en gennemsnitlig nedetid på et godt stykke under 1%
og meget af det kan skyldes netværksproblemer hos mig, på KVL
eller i resten af Danmark.

M.v.h.

Lars

--
Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk> LJ667-DK
System Administrator, Department of Mathematics and Physics