Forbinde til ms sql

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Nov 2003 - 13:11:55 CET

Date: Thu, 6 Nov 2003 13:11:55 +0100
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--groove.nu.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Forbinde til ms sql

Hej,

Jeg har en jabber server som bruges til internt brug på arbejdspladsen.
Dette er for, at folk kan bruge instant messaging, men kun internt.

lige pt. gemmer jeg alle profiler i en mysql database via xdb_sql modulet,
men da jeg er den eneste der "har set lyset" vil andre
gerne have db'en over på ms sql.

scripts osv har jeg passet til - men jeg mangler at kunne lave en
forbindelse fra den freebsd maskine (4.8-rel) til sql serveren.

jeg har kigger lidt efter en odbc-lignende driver til freebsd,
men har ikke haft held med det.

er der en der ved hvad man kan benytte, for at lave forbindelse
til en ms sql fra en freebsd spand ?

Tak på forhånd.

--
Med Venlig Hilsen,