Re: OpenBSD og bl.a. trafficshaping

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Nov 2003 - 00:26:41 CET

Date: Wed, 5 Nov 2003 00:25:41 +0059
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: OpenBSD og bl.a. trafficshaping

On 2003-11-04 21:29:45 +0100, madsen999@mailme.dk wrote:

> [...]

Denne linie er faktisk unødvendig nu, CVS_RSH defaulter til at bruge
/usr/bin/ssh nu (siden OpenBSD 2.9 eller noget i den stil).

Tit er .se mirroret hurtigere, og i hvert fald mere stabilt.

> Jeg har ikke helt styr på versionerne endnu :) Det skal nok komme.
>
> Jeg bukker og takker for Kims, Claus og dit svar som endnu engang var mere
> end fyldesgørende til at jeg kan rode videre denne gang.
>
> OpenBSD ser iøvrigt lovende ud.. Glæder mig til at få tæmmet den og
> dokumentatitionen :-)

OpenBSD er en rar ting, ja. :)

Lige en ting til:

Til begynderbrug synes jeg du skal holde dig til stabil kode, så til det
første checkout bruger du:

    cd /usr; cvs checkout -Pd -rOPENBSD_3_4 src ports XF4

Dette tager nok et par timer. Derefter kan du opdatere source med:

    cd /usr/src && cvs up -Pd
    cd /usr/XF4 && cvs up -Pd
    cd /usr/ports && cvs up -Pd

For henholdsvis base systemet, X Window Systemet og ports træet.

Læs afterboot(8), ports(7) og http://openbsd.mongers.org/faq/. Det vil
spare dig for rigtig mange problemer og ærgelser.

Med venlig hilsen og godnat
                                 Morten

--
         Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> - http://m.mongers.org/