Re: Apache MPM perchild på FreeBSD

From: Mads Toftum (none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Nov 2003 - 23:43:53 CET

Date: Mon, 3 Nov 2003 23:43:53 +0100
From: Mads Toftum <none@mads--toftum.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Apache MPM perchild på FreeBSD

On Mon, Nov 03, 2003 at 10:32:20PM +0100, Morten Winther wrote:
> Jeg synes MPM er noget af det mest spændende i Apache2, herunder
> perchild modulet som jeg gerne ville benytte.
>
> Jeg har dog læst at der skulle være problemer med det under FreeBSD.
> Sikkert et thread-ting.

Der er generelt problemer med threadede mpm'er under FreeBSD - threads
er som default slået fra.

> Nogen der ved hvad der er galt og om der bliver arbejdet på det?
>
> http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/perchild.html

Perchild er ufærdig, threaded og har efter sigende et par uheldige
detaljer rent sikkerhedsmæssigt - så den er helt ubrugelig (ja, jeg
ved godt at den advarsel burde være stærkere).
Der er afaik ikke sket noget siden Ryan Bloom forlod projektet for
snart længe siden, så det er nok rimeligt at sige at der ikke bliver
arbejdet på det.

vh

Mads Toftum

--