Re: 4.9 installation hænger

From: Gert Lynge @ Home (@)
Date: Sat 01 Nov 2003 - 22:10:18 CET

From: "Gert Lynge @ Home" <none@gert--lynge.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: 4.9 installation hænger
Date: Sat, 1 Nov 2003 22:10:18 +0100

Hej Thomas

> ad2: READ command timeout tag=0 serv=0 - resetting
> ata1: resetting devices ..
> Nogle gode ideer?

Slå UltraDMA fra i din BIOS. Der er vist noget inkompatibilitet med FreeBSD
og et eller andet chipset (SIS 645DX + SIS 962). Hjælper det at slå UltraDMA
fra - så kan du jo lige skrive hvilket du har :-)...

Jeg har selv haft problemet med et QDI Superb 4E-A

Det er vist et kendt problem - og jeg har personligt haft fat i QDI for at
prøve at få det løst (da jeg har tæt kontakt til en af deres distributører),
men da det er chipset'et kan bundkorts-fabrikanterne hvis ikke gøre så meget
andet end at sende aben videre (og da Winslows ikke har problemet er de
relativt hurtige til at sige at det må være noget med BSD'en).

Så vidt jeg ved påvirker det kun din boot hastighed en smule at slå UltraDMA
fra. Når først systemet er i luften overtager FreeBSD alligevel "gildet"...

MVH
    Gert