Re: Trasparent proxy ( bridge )

From: madsen999@mailme.dk
Date: Sat 01 Nov 2003 - 14:36:23 CET

Date: Sat, 1 Nov 2003 14:36:23 +0100 (CET)
Subject: Re: Trasparent proxy ( bridge )
From: madsen999@mailme.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Så forstår jeg ikke
> "Reglen virker så vidt jeg kan se. Hvis jeg fyrer en telnet localhost 80
> af
> på boksen bliver den fint forwardet videre til port 3128,
>
> men altså ikke trafik der kommer fra rl2 netkortet."
> fra din første mail.
>
> Men prøv at starte tcpdump og se hvad der kommer på hvilke interfaces
>
> ... Dennis

doh.. Der skulle have stået "trafik der kommer fra LAN.

Altså der forwardes fint hvis jeg prøver fra direkte fra boksen hvor jeg
har bridge rl0,rl1 men ikke når trafik kommer udefra.

Men... føler mig efterhånden ret overbevist om, at det er et ipfw2 der er
begrænsningen når man benytter bridge og ikke måden jeg har gjort.

Sådan en transparent proxy burde vel være mere eller mindre triviel for ipfw?

Mvh