Re: Natd/router vil ik´'

From: Morten Kjaer Nielsen (none@morten--gummiand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 30 May 2003 - 16:40:47 CEST

Date: Fri, 30 May 2003 16:40:47 +0200
From: Morten Kjaer Nielsen <none@morten--gummiand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Natd/router vil ik´'

Hej!

Den Fri, 30 May 2003 16:20:23 +0200 skrev Robert Martin-Legène <none@robert--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk> :

> > der er de 2 her..
> > ICMP:8.0
> > ICMP:0.0
> >
> > hvad fortæller de egentlig?

Det var mere forskellen på 8:0 og 0:0 der undrede mig.

> Ser du også en masse ARP i tcpdump? F.eks. noget á la:
> 15:12:49.253941 arp who-has 172.16.0.10 (ff:ff:ff:ff:ff:ff) tell 172.16.0.6 <-- var det dine IPere?

Ja.

[ARP]

En mulighed jeg lige gemmer.

> Ellers ville jeg gætte på kabler eller autonegotiation med din hub/switch
> som går galt, men det stemmer ikke overens med at din BSD og Windows kan
> snakke fint sammen direkte med hinanden.

Jeg burde nok at postet en opfølgning igår.

Jeg prøvede at bytte interfaces, således at jeg ville benytte dc0 ud til
routeren istedet for vr0.
Den kunne fint DCHP fra min router og få ip osv. men jeg kunne ikke
pinge ud (alt firewall og nat er fjernet).
Så skiftede jeg tilbage til vr0 og så virkede det igen.
Jeg har også haft disablet vr0 (som er intergreret på mainboard), uden
succes.

Så jeg er noget til en tanke om at kortet dc0 er defekt eller at det
ikke har det godt sammen med motherboardet.

Jeg er netop igang med at sætte et andet netkort i, for at se om det er
der der ligger.

Motherboard: ECS L7VTA
Netkort (dc0): Davicom DM9102AF

Nogen der har kendskab til noget konflikt der?

--
Hygge
Morten, anden er løs... http://vWv.gummiand.dk/