Problemer med konfigurering af Samba 2.2.8a på FreeBSD

From: unik 1971 (none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 28 May 2003 - 23:33:28 CEST

From: "unik 1971" <none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Problemer med konfigurering af Samba 2.2.8a på FreeBSD
Date: Wed, 28 May 2003 21:33:28 +0000

Jeg har nogle problemer med at få Samba til at virke ordentligt.

Jeg har installeret Samba ved hjælp af ports.

Min smb.conf ser således ud:

[global]
   netbios name = serv8
   server string = "Samba Server"
   workgroup = WORKGROUP
   security = share
   log file = /var/log/samba/samba.log
   socket options = TCP_NODELAY
   encrypt passwords = yes
   wins support = yes

[tom]
   path = /usr/home/tom/tom
   guest ok = yes
   writeable = yes

Når jeg sidder på min windows 2000 maskine og prøver at share kataloget tom
med \\serv8\tom er der ingen problemer med denne konfiguration. Jeg kan gå
ind og læse og skrive i kataloget som jeg lyster.
Men når jeg ændrer "security = share" til "security = user" opstår der
problemer. Jeg kan ikke share kataloget tom, selvom jeg har logget ind på
windows 2000 med brugeren tom og med samme password som brugeren tom i BSD.
Jeg har ingen problemer med at logge ind med brugeren tom i BSD. Når jeg
prøver at share kataloget tom bliver jeg promptet for brugernavn og
password. Med brugeren tom og tilhørende password vil den ikke. Med brugeren
"serv8/tom" eller "serv8\tom vil den heller ikke.
Jeg har ingen problemer med at pinge serv8.

Rettighederne på kataloget tom er som følgende:

drwxrwxrwx 2 wheel ...... tom

Jeg har efterhånden læst mange Samba-howto igennem, men de beskriver kun
installationen og konfigurationen af Samba på en Linux maskine, ikke BSD. Og
slet ikke hvis man ikke kan få det til at virke.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?

På forhånd tak.

Tag din Hotmail med dig, når du går http://www.msn.dk/mobile