Re: post formatering

From: Lars Josephsen (none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 09 May 2003 - 17:53:01 CEST

Date: Fri, 9 May 2003 17:53:01 +0200
From: Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: post formatering

On Thu, May 08, 2003 at 11:16:45PM +0200, Michael Hembo wrote:
> [...]

Jeg kender ikke specifikke standarder, der gælder for mailinglister men
da mailinglister minder meget om Usenet, synes jeg at man kan bruge
Usefor (efterfølgeren til RFC 1036):
http://www.ietf.org/internet-drafts/draft-ietf-usefor-article-10.txt

Her er et uddrag fra afsnit 4.5:
     NOTE: Plain-text messages are intended to be displayed "as-is"
     without any special action (such as automatic line splitting) on
     the part of the recipient.

> I laver jo heller ikke manuel tekstombrydning på jeres 'andre' tekst dokumenter vel ?

Jo.

> Nu må du lige hjælpe mig Lars.... holder jeg mig ikke til subject eller hur ?.......
>
> NÅÅÅ, du mener at jeg skulle ha' skrevet min tekst under alt det andet, tjaaa, det gør jeg normalt også. Men i dette tilfælde vidste i alle hvad det handlede om så jeg kunne jo ligeså godt skrive det øverst :-)

Hvis alle vidste hvad det handlede om, hvorfor slettede du så ikke bare
den overflødige tekst?

> Og lad nu være med at falde over folk med 'netikette-kasketten' på lige med det samme. Jeg kunne forstå hvis jeg var et eller andet irriterende 'induhhvid' der ikke kunne finde ud af at te' sig i de forskellige fora....
>
> Dette er dog ikke tilfældet, hvis du har været med længe, eller leder i arkiverne, så vil du se at de få indlæg jeg i tidernes løb har skrevet er saglige, præcise og velformatterede :-)

Jeg kan ikke kommentere på hvad du har skrevet før, men den
email, jeg svarede på, var et skoleeksempel på hvordan man IKKE
opfører sig på mailinglister:

1. En linie på over 100 tegn.
2. Svarer over det citerede.
3. Klipper ikke i det citerede, men tager det hele med.
4. Holder sig ikke til emnet.
5. Provokerer unødigt.

Det er imponerende hvor mange regler du nåede at bryde på en linie.

Dette kunne selvfølgelig skyldes at du er ny her, men da du påstår at
have været med længe, begynder det at lugte af trold.

Hvis du virkelig ikke er ny og ikke er en trold og alligevel ikke kan
se hvad du har gjort forkert, så kan jeg nok heller ikke forklare det
så du kan forstå det.

Fordi din oprindelige email var så kort og brød så mangle regler, vil
den være velegnet til at tage med i FAQen, i sektionen om netikette.

> Jeg syntes efterhånden at "MAN SKAL OPFØRE SIG SÅDAN HER" anarkiet har taget overhånd her på listen og det gør ondt på mig at se.

Du har misforstået hvad anarki betyder: Anarki er når folk ikke
overholder reglerne og opfører sig som de vil, uden hensyn til
andre mennesker. Men du har ret i at det ved at tage overhånd.

Det kan godt være at dine emails ser fine ud i Outlook, men jeg
bruger Mutt og her ser de frygtelige ud. Hvis dette var en
Windowsspecifik mailingliste havde jeg selvfølgelig ingen ret
til at beklage mig, men nu er det BSD-DK og Outlook er, så vidt
jeg er orienteret, ikke porteret til *BSD.

M.v.h.

Lars

--
Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk> LJ667-DK
System Administrator, Department of Mathematics and Physics