FreeBSD og Adaptec aha1520

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 05 May 2003 - 09:12:54 CEST

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "BSD-DK" <none@BSD-DK--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: FreeBSD og Adaptec aha1520
Date: Mon, 5 May 2003 09:12:54 +0200

Jeg har været ved at rode med at få en AHA 1520 til at virke under BSD 4,4
som boot ctrl.
Umiddelbart bliver controlleren ikke fundet ved boot på så jeg
lavede en boot -c for at ville configge min nye enhed (sagt med det samme
jeg har aldrig prøvet at lave det stunt før det med et isa kort.)
Hvis jeg gør følgende:

enable aha0
irq aha0 11
port aha0 0x340

Men under boot kommer nedenstående:

aha_isa_probe: invalid baseport of 0x340 specified.
aha_isa_probe: Nearrest valid baseport is 0x334

Til de non-isa-kyndige - hvad betyder det så?
Jeg har prøvet at pløje groups.google.com igennem uden at komme nærmere
noget der ligner en løsning - anyone?

/Dennis