XFree86 - konsollen dør - nVidia nForce2

From: Jens Åge Holm (none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 26 Mar 2003 - 19:58:14 CET

Date: Wed, 26 Mar 2003 19:58:14 +0100
From: Jens Åge Holm <none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: XFree86 - konsollen dør - nVidia nForce2
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hejsa.

Jeg har fornyligt købt mig en Shuttle XPC med nForce2 chipset.
Dette chipset har indbygget noget GeForce4 ækvivalent grafiksystem.

Jeg har fint fået installeret FreeBSD 4.7 på den, men jeg har et problem med
X.
Jeg har installeret driveren til FreeBSD fra nVidias hjemmeside og kan
derved komme ind i X. Men hvis jeg skifter til en af konsollerne fx.
Ctrl-Alt-F2, er der bare sort skærm. Skifter jeg tilbage til X med Alt-F9,
kommer jeg fint tilbage.
Går jeg ud af X, er der også sort skærm, men der er ingenting, der er dødt,
idet man fint kan SSHe til maskinen, og det hele ser fornuftigt ud. Maskinen
skal herefter rebootes for at få en konsol igen.

Er der nogen, der har nogen anelse om, hvad der er galt, og om der er en
løsning på det, der er til at hitte ud af.
Et godt bud kunne være en fejl i driveren fra nVidia, og det er jo ikke
ligefrem trivielt at få den rettet ;-)

På forhånd tak

Jens Åge Holm