Re: Https-problem med OpenBSD-boks som fw.

From: Jens Dueholm Christensen (none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 04 Mar 2003 - 06:34:41 CET

From: Jens Dueholm Christensen <none@jens--dueholm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Tue, 04 Mar 2003 06:34:41 +0100
Subject: Re: Https-problem med OpenBSD-boks som fw.

On 03-Mar-03, Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> Endnu en gang sidder jeg med pseudo-store hårtotter i hænderne pga. min
> homebanking...

Jeg gætter på du har DanskeBank/BGBank. Grunden er din forklaring om brug
af en SS2601 (og måden den er sat op)..

> Her er mit setup:
>
> TDC NE2 ADSL -> SS2601 -> OpenBSD-box -> switch -> diverse maskiner
>
> SS2601'eren er sat til at forwarde alt til OpenBSD-boxen, og burde
> derfor ikke gøre andet end vedligeholde PPPoE-forbindelsen.

Jeg gætter igen:

Du benytter funktionen "Host Mapping" i 2601'eren. Din OpenBSD box har
endvidere den IP du har indtastet i 2601'eren under Host Mapping.

Det er en kendt fejl (hvis man ringer til DB/BG's support) og siger at
man ikke kan komme på deres netbank og at man har en SpeedStream 2601.

Den eneste løsning er at slå Host Mapping fra, da 2601'eren på en eller
anden måde ikke kan finde ud af at fragmentere https pakker (eller noget,
der ligner det) når man vil benytte deres netbank.

Regards

--
Jens Dueholm Christensen