Re: SV: Underlig process nedlægger internettet

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 14 Jun 2003 - 18:03:12 CEST

From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Underlig process nedlægger internettet
Date: Sat, 14 Jun 2003 18:03:12 +0200

Hej Jesper
(.. som afslutning til mit tidligere indlaeg)
Alt efter hvad du har af tid til opgave, saa noejes med at konstatere at
du er blevet ramt. Hvis hackeren er dygtig nok, saa opdager du aldrig
hvad der skete, du finder aldrig det der er installeret og du faar
aldrig din maskine "tilbage" - han / hun ejer den indtil du har
reinstalleret den fra bunden af.
Hvis du er heldig, finder du en tagged folder - that's it. Selv om det
ser ud til at "wolfmann", "a9Ma10on" eller hvad de nu kalder sig,
kommer fra www.whatever.edu i .tw, saa kan du heller ikke regne med
det. Du finder dem aldrig - move on.

Glem alt om 5.x (endnu) koer 4.8 stable og husk:

1 installer KUN det du virkelig har brug for
        (enkelt er flot, unix er smukt og GUI er overvurderet !)

2 laer dit OS at kende (.. og bagefter hvordan du sikre det)
        (evt "Design and Implementation of the 4.4 BSD OS")

3 kend din TCP/IP og kontroller loebende hvad der foregaar
        (ethereal, ngrep, netstat o.m.m.m.a.)

4 vaer diciplineret i dit arbejde .. og gerne lidt paranoid.
        (sudo og ikke su, vaelg gode pwd, brug ACL, SSH og SSL)

Besoeg eventuelt Henrik Lund Kramshoej`s site www.security6.net og start
der.
Der er hackere der inden for Deres gren / felt er, hvad vores egen
Poul-Henning Kamp er indenfor FreeBSD kernen ... og Dem kan du aldrig
stoppe, men for Dem vil du heller aldrig udgoere en loenneligt maal.

Haaber dette kan bruges.

mvh
/per

per@xterm.dk