Opsamling af logfiler og routermeddelelser

From: unik 1971 (none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 02 Jun 2003 - 16:10:35 CEST

From: "unik 1971" <none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Opsamling af logfiler og routermeddelelser
Date: Mon, 02 Jun 2003 14:10:35 +0000

Efterhaanden som jeg faar installeret mine samba-, web-, mail-, firewall- og
fil-server, vil jeg gerne have lavet det saadan, at jeg kun skal gaa ind paa
en server, hvor jeg kan se alle logfiler og meddelelser fra serverne og min
router (adsl router 827). Jeg har hoert at man kan bruge smtp, da baade
servere og router benytter sig af denne protocol.

Jeg har ledt paa google.com/bsd for at blive lidt klogere paa hvordan jeg
egentlig skal starte. Men uden held.

Er der nogen der kan give mig nogle hints, hvordan jeg egentlig kan starte
paa det. Hvad skal der goeres paa de paagaeldene servere og hvad skal der
goeres pa "opsamlingsserveren".

Paa forhaand tak.

Send søde postkort til søde mennesker http://www.msn.dk/postkort