Re: USB Webcam, IDE controller & nice/renice

From: Casper Warming (none@cwg--usr.bin.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 04 Jul 2003 - 21:55:19 CEST

Date: Fri, 4 Jul 2003 21:55:19 +0200
From: Casper Warming <none@cwg--usr.bin.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: USB Webcam, IDE controller & nice/renice

On 2003.06.23 10:30:59 +0200, Kenneth Laulund Nielsen wrote:
-snip-
> 1. Jeg skal ud og investere i et webcamera og til usb, men problemet ligger
> i jeg ikke kan finde så meget software eller information om hvilke webcams
> der fungere under freebsd (4.7/4.8)og hvordan det sættes op ? Nogen som har
> gode/dårlige erfaringer med bestemte webcams og hvilket software kan man
> bruge ?
>
> Jeg har kig på Logitech eller Creative i prisklassen ca 3-400 kr.
Creative Webcam Pro til ~350kr spiller fint sammen med
/usr/ports/graphics/vid. Dog skal du have en uhci usb controller - og
ikke en ohci controller (se dmesg) for at vid vil snakke med webcam'et.
Billedkvaliteten er ikke fantastisk.

/casper

--
Plans are only good intention unless they immediately degenerate into
hard work. - Peter F. Drucker