Re: Homebanking og FreeBSD?

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 27 Jan 2003 - 10:01:50 CET

Subject: Re: Homebanking og FreeBSD?
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 27 Jan 2003 10:01:50 +0100

On Sun, 2003-01-26 at 17:03, ext Bjarne Wichmann Petersen wrote:
> Hej!
>
> Er der nogen der har nogle erfaringer med homebanking og FreeBSD? Min egen
> bank er IE-only, så jeg leder efter en dansk bank som understøtter åbene
> standarder, så jeg også kan benytte mig af homebanking.
>
> Bjarne

Lidt sent input, men jeg er ved at skifte bank og har undersøgt
markedet grundigt i den forbindelse. Min personlige favorit
er med mere end et hestehovede Jyske Bank.
Ikke mindst på grund af deres netbank.

Fra Jyske Banks webside:
"Lige siden lanceringen af Jyske Netbank i 1998 har det været
målsætningen, at den skulle være uafhængig af, hvor brugerne befandt
sig, og hvilken computer de sad ved. De skal blot være i nærheden af en
computer, som er koblet på internettet. Jyske Netbank virker derfor på
både pc'er og mac'er, ligesom man kan bruge både Explorer, Netscape og
mange andre browsere."

Det er deres vision at de vil være et synligt anderledes alternativ
mht. bl.a. distributionskanaler og kommunikationsformer.
Ifbm. en låneomlægning har jeg mailet med attachments (det er forbudt
i mange banker) og sågar lokket min kommende bankrådgiver til at
logge på min private webside med brugernavn og password for at
få adgang til indscannede dokumenter som skulle bruges i sagen.

Jeg har fået et *meget* godt indtryk af Jyske Bank, og glæder
mig til at blive kunde der. (og netbanke fra "my platform of choice!")

Just my $0.02
Mvh,

--
/Anders