SV: htaccess php variabler

From: Johan Christiansen (none@JohanC--it-college.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 19 Jan 2003 - 19:26:11 CET

Subject: SV: htaccess php variabler
Date: Sun, 19 Jan 2003 19:26:11 +0100
From: "Johan Christiansen" <none@JohanC--it-college.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Lars,

Lars Rasmussen wrote:

> Jeg har et virtual site kørende på min box, det kører også fint nok,
> sammen med php og mysql. Men når jeg smider min .htaccess fil op der
> ingeholder:
>
> #########################
> php_value include_path .:/home/sites/local/inc
> php_value auto_prepend_file includes.inc
> php_value register_globals on

Følgende linje i httpd.conf giver adgang til at ændre de på forhånd satte options. Den skal være i et DIRECTORY directive.

AllowOverride All

f.eks.

<Directory />
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride All
</Directory>

Hvis den er sat til NONE, så vil apache ikke lede efter din .htaccess fil og blot ignorere den.

Mvh. Johan