Re: BSD-DK brugergruppestand på Linuxforum 2003

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Jan 2003 - 09:55:28 CET

Date: Fri, 17 Jan 2003 09:55:28 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD-DK brugergruppestand på Linuxforum 2003

On Fri, Jan 17, 2003 at 03:13:04AM +0100, Hack Kampbjorn wrote:
> OpenBSD folkene arbejde pt med at tilføje det de kalder W^X (write or
> execute), altså at gøre write og execute på RAM ACLer inkompatible, så
> enten kan man skrive eller man kan eksekvere men ikke begge dele. Det er
> nok i current til LF tid, hvis der ikke kommer ubelejlige overraskelser
>
> Men som Sidsel sagte i en anden mail er det nok bedre egnet til
> Demorummet. Hvad siger du Ahri?

I forbindelse med dette vil jeg blot tilføje at jeg har en Ultra 5 med
OpenBSD current. Den kunne jeg godt tage med.
Desuden har jeg en 16 ports terminalkoncentrator som kunne tages med. Det kan
jo gøre det lidt lettere at koble non-x86 hardware op og man kan jo også
sætte PC til til den. Der skal dog bruges nogen lidt specielle serielkabler
til den så jeg skal vide på forhånd om den skal tages med og hvor mange (og
helst hvilke) maskiner der skal kobles på.

- Sidsel, hvis du læser med ser du nok at jeg fortrækker at bliver placeret i
  demorummet.

Mvh.
Sven Esbjerg

--