Re: postgresql-ydelse =?SO-8859-1?Q?p=E5_FreeBSD=2C_Linux_?= =?ISO-859-1?Q?og_OS_X?

From: =?ISO-8859-1?Q?Simon_=D8stengaard? (none@simon--ostengaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Jan 2003 - 13:05:54 CET

Date: Sat, 11 Jan 2003 13:05:54 +0100
From: =?ISO-8859-1?Q?Simon_=D8stengaard? <none@simon--ostengaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: postgresql-ydelse =?SO-8859-1?Q?p=E5_FreeBSD=2C_Linux_?= =?ISO-859-1?Q?og_OS_X?

Hej Claus
På mit arbejde har vi en enkelt pIII 500Mhz, der køre en mysql server.
Den har 1,3mio. rækker i sin største tabel og det er ikke noget problem.
Jeg har prøvet at lægge databasen over på en postgresql server og det
blev den kun hurtigere af.

Vi har kigget meget på at lave vores index'er rigtigt og undgå at lave
fritekst søgninger ( med wildcards i sql'en). Det gav meget bedre
performance.

Hilsen
Simon Østengaard