zsh og csh

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 12 Feb 2003 - 10:04:09 CET

Date: Wed, 12 Feb 2003 10:04:09 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: zsh og csh
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

I diversse shells kan man slette et ord ved at trykke
på ctrl+w. I csh er den - synes jeg - lidt smartere, i
og med at den blot sletter til det næste / (skråstreg)
eller . (punktum), for at tage et eksempel.

Men jeg bruger zsh til daglig, og går og savner denne
funktion/tilpasning til slette-ord-funktionen. Jeg har
ledt mange gange i zsh-manualen, men har ikke fundet
lige netop dette (fandt dog andre funktioner).

Ved nogen hvordan zsh skal tilpasses så den også
betragter / og . som ord-adskiller?

Hilsen
Claus

Har du problemer med din hjemmecomputer? Få hjælp med Yahoo!s PC-support på http://dk.shopping.yahoo.com/pcsupport/index.html