Re: HTML på listerne [WAS Re: default crontab editor]

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Dec 2003 - 11:32:31 CET

Date: Fri, 12 Dec 2003 11:32:31 +0100
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: HTML på listerne [WAS Re: default crontab editor]

On Fri, Dec 12, 2003 at 09:07:42AM +0100, Sven Esbjerg wrote:
> Inden for det sidste stykke tid er det gentagene gange sket at nogen har
> sendt spørgsmål eller svar til listen enten som ren html eller i form både
> tekst og html.
>
> Kunne folk ikke godt være flinke kun at bruge tekst. Der er en del der kun
> benytter tekstbaserede mua'er og om ikke andet er der sikkert andre end
> undertegnede der læser mail hvorsom helst fra (mobiltlf etc.).

Nu synes jeg lige vi skal holde op, jeg synes det er fint med Phils idé
om at flytte over på mailman og auto konvertering af html mails til
tekst.

Men hvorfor pokker brokke sig over en klient laer en html med med dertil
hørende tekst udgave. Eneste grund til dette skulle være størrelsen hvis
du læser dine mails via 9600bps eller ligende, men det er ikke det
argument du stiller op her, min klient vælger fint at vise mig tekst
udgaven først, og jeg bemærker ikke html udgaven på nogen måde.

At der er nogen som kan finde på at sende en ren HTML basseret mail, der
kan jeg se problemet og der vil mailmans konvertering komme til sin ret.
Samt brokkeriet om man ikke kan læse deres mails. Men rene htmlmails er
ikke det jeg har set meget af her på listen det seneste stykke tid.

Hold dog op med at være nogle gnavne gamle mænd.

Enough said

/Hemster