FreeBSD som PXE-server?

From: Dennis Pedersen (none@dennis--bifrostdata.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 12 Dec 2003 - 10:04:57 CET

Date: Fri, 12 Dec 2003 09:04:57 +0000
From: Dennis Pedersen <none@dennis--bifrostdata.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: FreeBSD som PXE-server?

Jeg har følgende setup: 25 maskiner med windows 98, der skal "fjerninstalleres" af en FreeBSD-server (5.0). Kan det overhovedet lade sig gøre?
Jeg er kommet så vidt, at jeg har fundet ud af, at pc'erne skal boote fx PC-DOS via netværket og derefter downloade et image fra serveren (mounte et sambashare) og lægge det ned på harddisken.

Jeg kan finde mange steder på nettet, der beskriver hvordan man installerer Linux med PXE, men hvordan skifter jeg Linux-booten ud med DOS-booten?

Nu håber jeg ikke det er alt for forvirrende og at der er nogen, der har et bud på om det i det hele taget kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Dennis Pedersen

This mail was sent through Jay.net: http://www.jay.net