Re: HTTP Kerne modul

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 Dec 2003 - 15:04:11 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: HTTP Kerne modul
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 09 Dec 2003 15:04:11 +0100

"Isak Lyberth" <none@ily--cip-software.com.lh.bsd-dk.dk> writes:

> til linux kan man ligge http ind som et kernemodul (TUX).

Det har altid været et lidt omstridt emne om hvorvidt dette gav noget
reel performance. Der har været benchmarks hvor boa har slået khttpd
og TUX.

Når man har sendfile(2) og lignende tror jeg ikke man opnår meget mere
ved at flytte processen ind i kerne-space uden at gøre vold på kernens
interne strukture og interfaces. Jeg tror at både khttpd og TUX i den
henseende opfører sig pænt og holder sig til veldefinerede
grænseflader og opføre sig pænt i forhold til scheduleringen.

Man har måske nogle muligheder ved at lade processen køre i kernen,
men jeg tror ikke at det vil være særlig pænt at udnytte dem.

--
 Peter Makholm     |                            'Cause suicide is painless
 peter@makholm.net |                             It brings on many changes