Re: HTTP Kerne modul

From: Ole Moller (none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 09 Dec 2003 - 11:48:31 CET

Date: Tue, 09 Dec 2003 11:48:31 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Ole Moller <none@olm--cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: HTTP Kerne modul

At 11:36 09-12-2003, you wrote:
>til linux kan man ligge http ind som et kernemodul (TUX).
>Findes der lignene moduler til freebsd?

Ikke mig bekendt, dog hjælper det med accept_filter i kernen

>Jeg tænker her på ganske almindelige statiske sider.
>Eller hvad gør i for at få så meget performance ud af http serveren som
>muligt?

Apache er ikke specielt hurtig, men dejligt fleksibel og følger fint med op
til et par mio sider+ pr dag på almindelig hardware, med bare en lille
indsats. Hvis du kun har statiske sider kan mod_memmap formentlig hjælpe
dig en del. Lidt afhængig af hvad du har brug for af features og
performance, kunne det også være en mulighed at kigge på thttpd eller sætte
en squid op foran som webaccelrator.

Mvh

--
Ole Møller olm@cybercity.dk, Sysadm CyberCity Internet