Re: Grafikkort til dual head

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 08 Dec 2003 - 08:43:54 CET

Subject: Re: Grafikkort til dual head
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Mon, 08 Dec 2003 08:43:54 +0100

On Sun, 2003-12-07 at 22:56, ext Thomas Willert wrote:
> Er der nogen der kan anbefale et grafikkort med 2 stk. DVI udgange der er
> understøttet af XFree86?

Skal det absolut være DVI stik begge to? Jeg har et nVidia GeForce 4
bimle bamle kort med et DVI og et SVGA stik, og det er der mange af
GeForce kortene der har. Du kan bare bruge en SVGA->DVI adapter i SVGA
stikket. Driveren (nVidias egen) fungerer efter min mening godt både
2D og 3D mæssigt.
Jeg er sikker på at ATI laver tilsvarende kort, men jeg ved ikke hvor
godt de er understøttet af XFree86 (fordi jeg ikke har et ATI kort...).

--
/Anders