Re: /tmp ikke stor nok

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 Dec 2003 - 22:47:41 CET

Date: Sat, 6 Dec 2003 22:47:41 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: /tmp ikke stor nok
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Så hvis jeg downloader en
> fil der er større end /tmp partitionen, afbrydes
> download.

Har prøvet det samme, så nu smækker jeg ca. 4 GB på,
hvis disken er stor nok.

> Min tmp partition er på 256MB og den vil jeg så
> gerne udvide med 1GB...
> Jeg har 40GB til /usr partitionen.... kan man
> inddrage noget af den??? Hvis
> ja... hvordan??

Hvis du ikke har mere ledig plads på disken, må du nok
den tunge vej og slette og oprette partitioner med
justerede størrelser.
Hvis du har, kan du gå i single user-mode, oprette den
nye partition, kopiére alt over fra /tmp (hvis du har
behov for det), og slette den gamle.

NB. Husk at bl.a. mail bruger /var, og at folk sender
større og større mails. Jeg var ude for at nogle af
mine kollegaer sendte mails på ca. 300 MB (pdf-filer),
og sender du tre-fire ad gangen, tjaa, så kværker du
effektivt et maskine, hvis dette foregår længe nok.
/var var på dette tidspunkt 1 GB, men viste sig at
være for lille.

Hilsen
Claus

Yahoo! Mail (http://dk.mail.yahoo.com) - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan