Re: shell-scripts og mellem\ rum i filnavne

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 02 Dec 2003 - 23:15:07 CET

Date: Tue, 2 Dec 2003 23:15:07 +0100
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: shell-scripts og mellem\ rum i filnavne

On Tue, Dec 02, 2003 at 09:37:59PM +0100, Phil Regnauld wisely wrote:
> Har du prøvet med:
>
> for filename in *
> do
> identify "$filename"
> done

Phil's løsning er perfekt hvis det er filnavne med whitespace,
men hvis det er output fra en kommando som nogen gange er eet
ord og nogen gange to og du vil give det som eet argument, kan
du prøve dette:

  ls -1 | while read filename
  do
    identify "$filename"
  done

Her kan du udskifte ls -1 med hvad det måtte være.
Jeg har ofte haft brug for ovenstående, men nu hvor
jeg skal finde på et godt eksempel kan jeg naturligvis
ikke huske nogen...

--
Mvh,

Anders S. Jensen