Problemer med installation af Apache-modssl, PHP4 og MySQL

From: Thomas Sørensen (none@post--stivstikker.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 31 Aug 2003 - 17:26:38 CEST

From: Thomas Sørensen <none@post--stivstikker.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Problemer med installation af Apache-modssl, PHP4 og MySQL
Date: Sun, 31 Aug 2003 17:26:38 +0200

Hej

Jeg har netop lavet en frisk installation af FreeBSD 4.8 hvor jeg under
"distribution" valgte at "User". Jeg bootede herefter min maskine, loggede
ind og kørte sysinstall.

- valgte "Configure" og "Packages"
- valgte installation via ftp og brugte ftp.dk.freebsd.org
- markerede "mysql-server-3.23.55", "apache+modssl-1.3.27+2.8.12" og
mod_php4-4.3.1"

Installation af pakkerne forløb smertefrit... :-)

Jeg afsluttede sysinstall og rebootede min maskine.

Under boot får jeg så følgende fejlmeddelse:

Additional ABI support:.
LOcal packages initialization:[Sun Aug 31 08:21:19 2003] [warn} Loaded DSO
libexe
c/apache/libphp4.so uses plain Apache 1.3 API, this module might crash under
EAP
I! (please recompile it with -DEAPI)
 apache mysqld.
Additional TCP options:.

Kan det virkelig passe at de forskellige pakker i en standard installation
ikke er afstemt til at arbejde sammen eller er det bare mig der roder rundt
med noget jeg ikke fatter? Det er nok helt sikkert det sidste, men er der
nogen der ved hvad jeg gør ved det?

Med venlig hilsen
    Thomas Sørensen