RE: Benchmark af diske?

From: Tommy F. Eriksen (none@tommy--moduleweb.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 26 Aug 2003 - 16:43:14 CEST

Subject: RE: Benchmark af diske?
Date: Tue, 26 Aug 2003 16:43:14 +0200
From: "Tommy F. Eriksen" <none@tommy--moduleweb.net.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hejsa,

> Nedensteående er fra 'bonnie' som jeg har fundet i ports og er kørt på
> en ikke belastet intel 2.4 med FreeBSD4.8 med 2 Maxtor 9+ diske og et
> TX2000 promise raid kort med mirror 1
>
> Er der evt nogen der kan se om nedenstående ser 'fornuftigt' ud?
>
> Eller om jeg skal finde et andet benchmark programm, evt hvilket?
>
> File './Bonnie.302', size: 104857600

Hvor meget RAM har du I maskinen?
Bonnie har benchmarket på en 100MB fil - hvilket betyder at din maskine formentlig har cachet det hele. Dét, at den har læst med 729MB I sekundet kunne I hvert fald indikere dette :)
Prøv at angive en større filstørrelse (bonnie -s <størrelse I MB> - gerne mindst dobbelt af RAM-mængden), eller evt prøve med bonnie++, som kan lave lidt mere avancerede benchmarks.
Tallene for skrivning mv svarer "cirka" til de tal, jeg får på Intel SCB2-boards (dual P3-1000 med cirka samme controller), og klon-maskiner med Adaptec ATA-raid med cirka samme diskkonfig, så jeg håber da de er fornuftige ;)
Generelt er det dog noget svært at definere hvad "fornuftig" diskperformance er - det kommer jo helt an på, hvad du bruger maskinen til.

Med venlig hilsen / Kind regards
Tommy Eriksen
Systemadministrator, ModuleWEB.NET ApS

Telephone....: +45 70 22 33 04