Re: SCO's saganlæg mod IBM vedr. licensrettigheder

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 04 Aug 2003 - 10:02:45 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SCO's saganlæg mod IBM vedr. licensrettigheder
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 04 Aug 2003 10:02:45 +0200

Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Det springende punkt i SCO's sags-anlæg er på den
> netværks-kode som er i Linux idag, og om hvorvidt den
> kode er en del af de rettigheder som SCO erhvervede.

To kommentarer:

 - Sagen mellem SCO og IBM handler ikke specielt om netværkskode. De
   primære områder skulle vist primært være SMP og relateret kode. Det
   er netop et område hvor BSDgerne har været anset for at være bagud.

 - Linux har en af de få general purpose TCP/IP-protokolstakke som
   ikke er afledt af BSD's implementation. Ellers ses rene
   reimplementationer primært i TCP/IP på 512bytes-implementationer.

Hvis BSD-verden kan drage nogen lære af sagen, så er det at de næppe
er immune over for lignende problemer bare på grund af
USL-forliget. Jeg tror ikke at BSD-samfundet ville være bedre til at
sikre sig at IBM eller et lignende stort firma ikke brød aftaler ved
at inkludere kode i BSD end Linux-samfundet er.

Det er ikke gammel kode ældre en USL-forliget der er et problem. Det
er ny kode.

--
 Peter Makholm     |       Why does the entertainment industry wants us to
 peter@makholm.net |      believe that a society base on full surveillance