Re: /var/ bliver 100% fyldt

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 20 Apr 2003 - 17:59:44 CEST

Date: Sun, 20 Apr 2003 17:59:44 +0200
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: /var/ bliver 100% fyldt

On 2003.04.20 17:34:38 +0200, Søren Jakobsen wrote:

> jeg har nu haft min freebsd 4.6 box til at køre i over 1 år uden problemer,
> nu er den lige pludselig begyndt at blive fyldt 100% op i /var/
> og jeg kan ingen ting finde der skulle fylde den plads..

Har du prøvet du(1) til at se hvad der fylder? Hvis du stadig ikke kan
se hvad det er skyldes det formegentlig nogen filer der er slettede men
som stadig holdes åbne at et program. Brug evt. lsof
(/usr/ports/sysutils/lsof/) til at se om det er tilfældet. Det simple
check for dette er også bare at reboote.

> nogle der har nogle tips til hvad det kan være? eller hvordan jeg finder ud af det?

Normale syndere er /var/tmp, /var/log, /var/db...

--
Simon L. Nielsen