Re: Vedr.: Re: Lyd i FreeBSD 4.6.2

From: Socketd (none@db--traceroute.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 24 Sep 2002 - 00:45:58 CEST

From: Socketd <none@db--traceroute.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 23 Sep 2002 22:45:58 GMT
Subject: Re: Vedr.: Re: Lyd i FreeBSD 4.6.2
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

>>>>>>>>>>>>>>>>>> Original Message <<<<<<<<<<<<<<<<<<

On 9/23/02, 2:07:43 PM, "Morten Vinding Nielsen" <none@mvn--metropol.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote
regarding Vedr.: Re: Lys i FreeBSD 4.6.2:

> Hvis du kigger i de tidligere mails kan du se at han loader lyden som et
> kerne loadable module.

> socketd:

> Hvornår kommer fejlmeddelsen "/dev/ausio: Device not configured"?

Undskyld, ausio = audio (s og d er så tæt på hinanden :-). Men den kommer
når jeg fx skriver:
echo "Afspil dette" > /dev/audio
Når jeg prøver at afspille mp3 filer med Xmms, så siger den også at jeg
skal rende og hoppe, eller mere præcist "Couldn't open audio".

> Hvad sker der hvis du skriver "cat /dev/sndstat ?

Der sker følgende:
FreeBSD audio driver (newpcm)
Installed devices:

og så ikke mere. Jeg begynder at tro det er en hardware fejl, men det er
underligt det lige skulle ske lige nu (efter en total sletning af FreeBSD
4.5 og Windows 2000).

mvh
socketd