Re: FreeBSD BootMgr

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Sep 2002 - 13:54:41 CEST

Date: Fri, 20 Sep 2002 08:54:41 -0300
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD BootMgr

Hej Jens.

Det lyder for mig som om du reelt beskriver Linux' LILO? Jeg har nu ikke
brugt den i mange år, men jeg vil medgive dig at jeg også hellere så en
default-type installation istedet for at den husker hvad du trykkede
sidst, men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person.

Jeg ved ikke lige hvordan du får liloen i din mbr uden også at installere
Linux. Så vidt jeg husker er der noget med at du skal køre liloconf som
læser din /etc/lilo.conf (?) der indeholder en definition af dine
partitioner. Det vil med andre ord sige at der nok ikke er en generisk
LILO MBR.

Se, det hjalp dig jo egentlig nok ikke.

-- Robert Martin-Legene