Problemer med ipfw pipes

From: Brian Søgaard (none@cerw--cerw.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 18 Sep 2002 - 13:03:51 CEST

From: Brian Søgaard <none@cerw--cerw.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Problemer med ipfw pipes
Date: Wed, 18 Sep 2002 13:03:51 +0200

Hej,

Jeg forsøger at sætte en bandwidth limit på en connection til en bestemt ip,
men min ipfw pipe melder en fejl.

Først adder jeg pipen:
ipfw add pipe 1 ip from any to [ip] out

- og konfigurerer den:
ipfw pipe 1 config bw 6Kbit/s queue 4Kbytes

Når konfigurationen fyres af, returnerer den:
ipfw: setsockopt(IP_DUMMYNET_CONFIGURE): Protocol not available

Protocol not available ... what?
Hvad er det lige jeg har glemt her? Hvis nogen skulle vide det, eller kender
en løsning på problemet, hører jeg gerne fra jer.
Jeg synes jeg har fulgt de retningslinier jeg kan læse mig til i man ipfw og
man dummynet, og ifølge google.com/bsd er det åbenbart kun i Taiwan denne
fejl findes (sådan cirka :) ).

På forhånd tak.

Hilsen
Brian Søgaard