RE: Opf?lgning

From: Jimmy Selgen Nielsen (none@JSN--telital.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 13:05:14 CEST

Subject: RE: Opf?lgning
Date: Fri, 13 Sep 2002 13:05:14 +0200
From: "Jimmy Selgen Nielsen" <none@JSN--telital.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

>Det siger intet - det er først når filsystemet bliver fyldt det
>gør nogen forskel.

>tunefs kommandoen beskytter blot mod at systemet bliver for
>fyldt.

Hmm... så vidt jeg lige kan læse mig til ændrer den jo altså optimerings
algoritme med det samme (fra time til space), og derfor skulle en evt.
performance reduktion jo også kunne aflæses på en halvtom disk.

Selve fragmenterings problematikken på en fuld disk er jeg sådan set
ligeglad med.. den kan jeg jo ikke slippe for ;) Desuden er det jo også
filer der er allokeret sidst der vil være mest fragmenterede, og derfor dem
der vil kræve længst access tider.

Jimmy