Genindlæsning af natd configfile

From: Brian Søgaard (none@cerw--cerw.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 12:43:42 CEST

From: Brian Søgaard <none@cerw--cerw.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Genindlæsning af natd configfile
Date: Fri, 13 Sep 2002 12:43:42 +0200

Hej,

Jeg har konfigureret min opsætning af natd i en separat configfile, hvor jeg
så starter natd med
/sbin/natd -f /etc/rc.natd -n xl0

Spørgsmålet er så ganske enkelt, hvordan genindlæser jeg konfigurationsfilen
uden at skulle genstarte natd?
Problemet med at genstarte natd er, at den venter på en timeout (går jeg ud
fra), så der bliver et længere delay på flere sekunder, før jeg kan starte
natd igen.

En typisk genstart ser således ud:

root@gateway [/etc] # ps -ax | grep natd
13341 ?? Ss 0:03.93 /sbin/natd -f /etc/rc.natd -n xl0
root@gateway [/etc] # kill 13341
root@gateway [/etc] # /sbin/natd -f /etc/rc.natd -n xl0
natd: Unable to bind divert socket.: Address already in use
root@gateway [/etc] # /sbin/natd -f /etc/rc.natd -n xl0

- som det ses, returnerer den "natd: Unable to bind divert socket.: Address
already in use".

Jeg synes ikke jeg umiddelbart kan finde noget om emnet i hverken man natd
eller andre steder.

På forhånd tak,

Med venlig hilsen
Brian Søgaard