Opfølgning

From: Jimmy Selgen Nielsen (none@JSN--telital.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 13 Sep 2002 - 08:33:01 CEST

Subject: Opfølgning
Date: Fri, 13 Sep 2002 08:33:01 +0200
From: "Jimmy Selgen Nielsen" <none@JSN--telital.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Ok... så er jeg officielt imponeret over BSD ;)

Jeg tog chancen og "opgraderede" min server til FreeBSD i går aftes.
Det gik da rigtigt godt ;) Alle mine bekymringer om IO o.s.v. holdt ikke
vand!
BSD kopierede en 15gb tar.gz over nettet med 80% netload. Jeg prøvede så lige at starte en buildworld samtidig, og så faldt den til ca. 78%.
Imponerende ;) ..
Linux kørte også med omkring 80%, men faldt til ca. 40% når andre processer
forsøgte at accesse disken.

Jeg lavede en custom kerne med alt hvad jeg kunne finde af Athlon options i
LINT.
Samt selvf.
Hw.ata.wc=1
Hw.ata.tags=1
Vfs.vmiodirenable=1

Mit eneste ankepunkt er at UFS tilsyneladende har spist ca. 6 gb. af min 55 gb. partition. (55 gb, 32 gb. used, 12 gb. free)

Jimmy