Re: X-server fra Windows

From: Lars Josephsen (none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 16:01:40 CET

Date: Thu, 31 Oct 2002 16:01:40 +0100
From: Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: X-server fra Windows

On Thu, Oct 31, 2002 at 02:12:16PM +0100, Torben Sørensen wrote:
> Er der nogen der kender et program til Windows, som kan connecte til en
> X-server (ikke VNC).
> Jeg har kigget lidt på X-Win32 (http://www.x-win32.com/index-e.htm) men jeg
> kan ikke finde ud af hvordan man får X-serveren til at give mig lov!

Jeg kender ikke X-Win32, men af dem jeg har prøvet[1], foretrækker jeg
klart Cygwin/XFree86 (http://xfree86.cygwin.com/). Det har også den fordel
at det er Free Software. Man er dog nødt til at have Cygwin (http://cygwin.com/)
installeret, men det er faktisk en bonus, så får man bl.a. OpenSSH.
Her er en liste over de pakker, som man kan installere med Cygwin:
http://cygwin.com/packages/

Hvis man har en hurtig netforbindelse, er det både nemt og hurtigt at
installere.

Advarsel: Hvis man installerer alle pakker (hvad jeg plejer) fylder
Cygwin (+ Cygwin/XFree86) over 1 GB.

M.v.h.

Lars

[1]Exceed, MI/X, Cygwin/XFree86.

--
Lars Josephsen <none@hunter--dina.kvl.dk.lh.bsd-dk.dk> LJ667-DK
System Administrator, Department of Mathematics and Physics