Re: Forwarding af host adresser.

From: fuzzy@linuxnerds.dk
Date: Thu 31 Oct 2002 - 13:27:27 CET

Date: Thu, 31 Oct 2002 13:27:27 +0100
From: "fuzzy@linuxnerds.dk" <none@fuzzy--linuxnerds.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Forwarding af host adresser.

Hej

> Det mener jeg ikke. OpenBSD kan forwarde ports mellem IP adresser, men så
> vidt jeg ved ikke på hostnavn niveau.
>
> Det er generelt noget skidt at bruge NAT til sådanne ting. Kan du ikke bare
> bede om de ekstra IP adresser?
>
> Sven
> --
> Fight Internet Censorship! http://www.eff.org

Du kan godt give hostnave til pf. Men der oversætter det bare til ip numre inden den loader reglerne.
Det jeg mangler er en route-funktion(non-caching proxy?) der kan arbejde på hostname niveau. Men jeg ved ikke om det findes. Jeg har stfw igemmen, men jeg har ikke fundet noget jeg kan bruge.
Problemet med ekstra ipnumre er penge.(vi har mange penge, men de må ikke bruges mentaliteten)

Måske ender det med at jeg bliver nød til at køre alle webservere i samme jail :(

Mvh.
Kim