SV: netværk

From: Søren Jakobsen (none@mail--sorenjakobsen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 08:09:05 CET

From: Søren Jakobsen <none@mail--sorenjakobsen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: SV: netværk
Date: Thu, 31 Oct 2002 08:09:05 +0100

hej

> [...]
> opstår, og
> Søren
> kan jo sagtens traceroute de forskellige bokse.

> cisco 677
> Søren kunne jo sagtens connecte udefra og ind, dvs. routeren
> burde ikke have
> noget
> med problemet at gøre.
>
> Søren: Connecter du til den specifike IP adresse på netværket?
> (dvs. f.eks.
> 10.0.0.20)
> Eller Connecter du til et domæne navn (f.eks. mail.ditdomæne.tld) som så

når det ikke virker connecter jeg til den interne IP f.eks. 10.0.0.20
men jeg kan _altid_ connect til mit domæin som pejer på min box, og så
virker det.

det altså connections mellem de forskellige interne IP'er.. og det kun nogle
gange..

(når jeg siger den ikke kan connect får den nogle gange timeout ellers går
der over 5min
inden den har fået forbindelse.. det lidt surt når man lige ssh'er til en
box, og
skal vente over 5 min for at komme ind.. (gælder som sagt også ftp og mail)

/sj