Re: send email fra shell script

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 00:48:15 CET

From: "Morten Liebach" <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 31 Oct 2002 00:48:15 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: send email fra shell script

On 2002-10-30 21:51:19 -0000, Torben Sørensen wrote:
> Hej folks
>
> Jeg var til foredraget i går om backup og det var da spændende, men jeg ejer
> desværre ikke en båndstation :)
> Derfor vil jeg gerne lave et lille shell script der laver en tar.gz-fil og
> sender til en email adresse... kan man det?? Og hvordan??

Som mange har sagt kan man med mail, men det er som en uuencoded fil, og
den slags kan give nogle mail klienter problemer.
Mutt kan bruges fra et shellscript til at sende et MIME attachment:

    mutt -a backup.tar.gz -s `date "+%F"` modt@ger.adr < /dev/null

Apropos backup så er der her en heroisk fortælling om hvor galt det kan
gå, og hvor kreativ man kan være nødt til at være for at lave restore:
http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Facility/4118/misc/rm.html

Hyggehejsa :)
                                 Morten

--