FreeBSD, samba og apache

From: Christer Gundersen (none@dtun3z--online.no.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 29 Oct 2002 - 14:24:30 CET

Subject: FreeBSD, samba og apache
From: Christer Gundersen <none@dtun3z--online.no.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 29 Oct 2002 14:24:30 +0100

Jeg har et bittelite problem med min lille FreeBSD boks.
Min FreeBSD boks kjører apache, og samba. Filer den boksen deler via
samba er tilgjengelig via apache.
Problemet er æøå.
Jeg bruker nautilus(i fra gentoo linux) til å kopiere filene over til
freebsd boksen min. I nautilus så vises æøå veldig fint på linux og
freebsd boksen. Derimot, om jeg tar en ls på min freebsd boks så vises
æøå med pussige tegn. Om jeg da forandrer navnene på freebsd boksen slik
at "ls" viser æøå, så er ikke nautilus helt enig.

Er det noen som vet hvordan dette kan løses?

--
Med Vennlig Hilsen / Best regards
Christer Gundersen / dizzy tun3Z